Δίκτυο Σχολείων για την Προφορική Ιστορία της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Μαγνησίας

by admin
1 views

Ιδρύθηκε πέρυσι από το Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Ιστορίας του ΠΤΔΕ του Παν. Θεσσαλίας και φέτος θα λειτουργήσει για δεύτερη χρονιά

Το Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Ιστορίας του Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας απευθύνει πρόσκληση προς τους εκπαιδευτικούς Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης όλων των ειδικοτήτων να συμμετάσχουν κατά τον δεύτερο χρόνο λειτουργίας του Δικτύου Σχολείων για την Εκπαιδευτική και Τοπική Ιστορία υπό την αιγίδα του.

Με την οργάνωση και λειτουργία αυτού του Δικτύου το Εργαστήριο αποσκοπεί στην ενίσχυση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών και των μαθητών στην εκπαίδευση και την ενεργό ενασχόλησή τους με τη μεθοδολογία της έρευνας για τη νεότερη και σύγχρονη ιστορία, και ειδικότερα την εκπαιδευτική και τοπική ιστορία, διαμέσου των εργαλείων της Προφορικής Ιστορίας.

Ήδη το προηγούμενο σχολικό έτος, οπότε και το Δίκτυο λειτούργησε για πρώτη φορά συμμετείχαν περισσότεροι από 40 εκπαιδευτικοί, ενώ ολοκλήρωσαν την επιμόρφωση 24 από αυτούς/ές από σχολεία όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης του Ν. Μαγνησίας. Ως αποτέλεσμα της λειτουργίας του Δικτύου δημιουργήθηκαν Ομάδες Προφορικής Ιστορίας Μαθητών/τριών που διεξήγαγαν έρευνες σε ποικίλες θεματικές με εξαιρετικά αποτελέσματα. Οι έρευνες των μαθητών και των σχολείων θα παρουσιαστούν σε Ημερίδα που θα οργανωθεί στα τέλη Σεπτεμβρίου, κατά την επίσημη έναρξη του δεύτερου έτους λειτουργίας του Δικτύου.

Οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετάσχουν στο δεύτερο έτος λειτουργίας του Δικτύου θα υποστηριχθούν ουσιαστικά καθ’ όλη τη διάρκεια της συμμετοχής τους με κύκλους επιμορφωτικών σεμιναρίων, ανατροφοδοτικές συναντήσεις και υλικό για τη θεωρία και τη μεθοδολογία της έρευνας, τις πρακτικές της Προφορικής Ιστορίας, την τεκμηρίωση και τη διασπορά των ερευνητικών αποτελεσμάτων στην κοινότητα και θα ενταχθούν στην Ομάδα των Εκπαιδευτικών του Δικτύου λειτουργώντας οι ίδιοι ως μέντορες για τους μαθητές τους για τη δημιουργία ΟΠΙ μαθητών.

Η ένταξη των εκπαιδευτικών στο Δικτύου αφορά σε:

  1. Εισαγωγικό Επιμορφωτικό Σεμινάριο διάρκειας 25 ωρών στους χώρους του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στο οποίο θα παρουσιαστούν τα εισαγωγικά στοιχεία της επιστήμης της ιστορίας, καθώς και η θεωρία, η μεθοδολογία, τα εργαλεία και η πρακτική της Προφορικής Ιστορίας (η έρευνα, η προετοιμασία μιας συνέντευξης, η ταξινόμηση, η ανάλυση αλλά και η ερμηνεία της, ο απαραίτητος τεχνικός εξοπλισμός κ.άλ.) από φορείς και πρόσωπα, όπως διδάσκοντες του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, μέλη της κοινότητας ερευνητών της Προφορικής Ιστορίας, εκπροσώπους φορέων που σχετίζονται με την έρευνα και την Ιστορία, συγγραφείς, ερευνητές και καλλιτέχνες.
  2. Μετά το πέρας του Σεμιναρίου οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετάσχουν στην επιμόρφωση θα ενταχθούν στο Δίκτυο και θα κληθούν να οργανώσουν Ομάδες Προφορικής Ιστορίας, αποτελούμενες από τους/τις μαθητές/τριές τους (των Ε΄ και Στ΄ τάξεων των Δημοτικών σχολείων και όλων των τάξεων των Γυμνασίων και των Λυκείων). Οι ομάδες αυτές θα επιλέξουν και θα διαπραγματευτούν ένα θέμα της πρόσφατης/σύγχρονης εκπαιδευτικής ή τοπικής ιστορίας βασισμένοι στη μεθοδολογία της Προφορικής Ιστορίας. Κατά το διάστημα αυτό θα γίνονται ανατροφοδοτικές συναντήσεις σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα, συνολικής διάρκειας 25 ωρών, με σκοπό την εξέταση της πορείας της λειτουργίας του Δικτύου και των ερευνητικών αποτελεσμάτων.

Για το σύνολο των επιμορφώσεων-συναντήσεων οι μετέχοντες εκπαιδευτικοί θα λάβουν βεβαίωση παρακολούθησης, ενώ βεβαίωση συμμετοχής στο Δίκτυο θα λάβουν και μετά την ολοκλήρωση κάθε κύκλου συμμετοχής δικής τους και των μαθητών τους στο Δίκτυο, στο τέλος του σχολικού έτους.

Στο τέλος κάθε κύκλου δράσεων του Δικτύου Σχολείων το σύνολο των αποτελεσμάτων της ερευνητικής εργασίας των ομάδων (συνεντεύξεις, τεκμήρια, αναλύσεις και παρουσιάσεις των ευρημάτων) θα διαχέονται στην εκπαιδευτική και τοπική κοινότητα και θα εντάσσονται στις συλλογές των σχολείων και του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικής Ιστορίας μέσω και της διοργάνωσης ημερίδων, μαθητικών φεστιβάλ, συνεδρίων, δημοσιευμάτων στον τύπο, σε διαδικτυακούς τόπους και ιστοσελίδες.

Επιπροσθέτως, στην επιστολή που απηύθυνε προς όλους τους εκπαιδευτικούς όλων των σχολικών βαθμίδων του νομού Μαγνησίας, ο καθηγητής Νεοελληνικής Ιστορίας, Διευθυντής του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικής Ιστορίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Αντώνης Σμυρναίος, επισημαίνει: σε μια εποχή έντονων πολιτικών, κοινωνικών, οικονομικών και πολιτιστικών ανακατατάξεων σε τοπικό και διεθνές επίπεδο, οι μαθητές/τριές μας φαίνεται να προσανατολίζονται στην κατανάλωση διασκεδαστικών απλώς προϊόντων, ιδεών και αξιών, μέσα στο πλαίσιο ενός αδιέξοδου και αδηφάγου παροντισμού. Ας τους υποστηρίξουμε με τρόπο δημιουργικό, ώστε να μπορέσουν να κατανοήσουν πληρέστερα την προσωπικότητά τους αλλά και να ψηλαφήσουν το μέλλον τους μέσα από την έρευνα της σύγχρονης ιστορίας της κοινότητας στην οποία ανήκουν”.

Για τη συμμετοχή σας στο Δίκτυο Σχολείων μπορείτε να συμπληρώσετε την σχετική φόρμα ακολουθώντας το σύνδεσμο εδώ μέχρι τις 25 Σεπτεμβρίου 2024.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ