Β. Oικονόμου στο ΕΡΤΝews: Βούληση της κυβέρνησης να επενδύσει στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

by admin
1 views

Στις αλλαγές που εξελίσσονται στον τομέα των αστικών συγκοινωνιών και ειδικά στις νέες γραμμές και την ανανέωση του στόλου, αναφέρθηκε μιλώντας στο ΕΡΤΝews και την εκπομπή News Room (Σ. Χριστοφιλέα, Μ. Προβατάς) ο Βασίλης Οικονόμου, υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Όπως ανέφερε μεταξύ άλλων: «Κατ’ αρχάς υπάρχει το σχέδιο της κυβέρνησης για τις δημόσιες συγκοινωνίες, το οποίο ξετυλίγεται. Χθες ήμασταν στο Κορωπί, παραλάβαμε τα καινούργια 30 λεωφορεία που θα καλύψουν τις γραμμές, τις περιαστικές, τις απομακρυσμένες γραμμές της Ανατολικής Αττικής που είναι δύσκολες γραμμές.

Γίνεται μια τεράστια προσπάθεια μετά από πάρα πολλά χρόνια, 20χρόνια δεν έχει ανανεωθεί ο στόλος της συγκοινωνίας.
Αυτοί που ρίχνουν δάκρυα, είναι κροκοδείλια, διότι πώς τόσα χρόνια δεν άλλαξαν τον στόλο για να μην είναι αυτά τα σαράβαλα στους δρόμους, να μην ταλαιπωρείται ο κόσμος,

Αλλά όμως ήρθε μια κυβέρνηση επιτέλους και ένας πρωθυπουργός και είπε επενδύω πάνω στη δημόσια συγκοινωνία. Κακό κάνει. Δηλαδή 2 δισεκατομμύρια που θα ρίξει αυτή η κυβέρνηση πρώτη φορά στα χρονικά των κυβερνήσεων για τη δημόσια συγκοινωνία, αγορά 1.500 νέων λεωφορείων δεν έχει ξαναγίνει ποτέ.

Αν ήμασταν παρατηρητές ή απλά σχολιαστές, να μας λέγατε τι κάνετε; Που υπογράψαμε τη σύμβαση προχθές 300 leasing τα οποία είναι δεκαετή με λεωφορεία τα οποία θα μπουν στην κυκλοφορία τους επόμενους μήνες στην αστική συγκοινωνία;

Ο κόσμος πληρώνει το αστικό εισιτήριο. Είναι λοιπόν αστική συγκοινωνία, τα οποία εμείς το κάνουμε μαζί με ένα ΣΔΙΤ. Δηλαδή μια σύμπραξη σύμπραξη του ιδιωτικού και του δημοσίου.

Ο κόσμος θα έχει τη δημόσια συγκοινωνία του με το εισιτήριο της δημόσιας συγκοινωνίας και ό, τι άλλη αγωνία έχει ο οποιοσδήποτε, τι είναι, ποιος είναι και γιατί είναι, αυτό που έχει αξία είναι ο πολίτης να έχει καλύτερο λεωφορείο στην ώρα του.

Ετοιμάζουμε τον σχεδιασμό για τον συγκοινωνιακό χάρτη, θα κάνουμε το μήνα Οκτώβριο μια μεγάλη ημερίδα η οποία στο Υπουργείο η οποία θα είναι και προς την αυτοδιοίκηση αλλά και τους κοινωνικούς φορείς.
Θα συζητήσουμε λοιπόν την πρότασή μας.
Πώς βλέπουμε το συγκοινωνιακό χάρτη.
Έχουμε πέντε εργαλεία για τη συγκοινωνία, τη δημόσια.
Έχουμε το λεωφορείο, έχουμε το μετρό, έχουμε το τραμ, έχουμε τον ηλεκτρικό και έχουμε τον προαστιακό.
Έχουμε πέντε εργαλεία και να βάλω και το έξυπνο ταξί, γιατί και αυτό το δημόσιας χρήσης είναι μέσο.
Άρα λοιπόν έχουμε αυτά τα πέντε βασικά μέσα συν το ταξί για να προσφέρουμε στον κόσμο τη δημόσια συγκοινωνία, τη δημόσια μεταφορά.

Λεωφορεία έχουμε ήδη τα 140, τώρα μπαίνουν αυτά στα περιαστικά. Στα 300 αυτά μέσα που υπογράψαμε προχθές, αυτά τα 300 καινούργια θα είναι μέσα μέχρι το τέλος του 2024 αρχές του 2025 και του φυσικού αερίου, αλλά 300, θα τα δείτε μέχρι το καλοκαίρι.

Η Θεσσαλονίκη

Όπως τόνισε ο κ. Οικονόμου: «Έχουμε δώσει 110 ηλεκτρικά λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη ήδη κυκλοφορούν. Προσέξτε εδώ η Θεσσαλονίκη έχει 300 λεωφορεία ο στόλος, είναι το 1/3, φαίνονται, οι δυτικές συνοικίες είναι μόνο με τα ηλεκτρικά.
Άρα λοιπόν λοιπόν στις 3 Σεπτεμβρίου θα κάνουμε την ημερίδα αυτή για τη Θεσσαλονίκη, για το συγκοινωνιακό χάρτη.
Τον Νοέμβριο μπαίνει το μετρό σε κίνηση.

Το Νοέμβριο θα έχουμε το λεωφορείο το οποίο πρέπει να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και τα δρομολόγιά του και θα έχουμε και το μετρό. Άρα λοιπόν θα έχουμε ένα νέο χάρτη για τη συγκοινωνία και τη δημόσια συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη, την οποία ο πολίτης θα την δει άμεσα, τώρα το επόμενο τρίμηνο».

Ο σιδηρόδρομος

«Έχουμε το μεγάλο θέμα της Θεσσαλίας που η καταστροφή του Ντάνιελ έχει δημιουργήσει στον σιδηρόδρομο, είμαστε με μονή γραμμή στη Θεσσαλία. Μισό δισ. είναι το κόστος της ζημιάς του Ντάνιελ, για το σιδηρόδρομο.

Η αποκατάσταση θα γίνει με τρόπο που να διασφαλίζει τη σταθερότητα των γραμμών και του δικτύου.
Θα επενδύσουμε και πολλά χρήματα. Αυτή τη στιγμή τα κονδύλια είναι πολύ μεγάλα για την ασφάλεια, Περαιτέρω.
Ήδη έχουμε τις τηλεδιοικήσεις οι οποίες λειτουργούν άψογα, Μόνο το κομμάτι της Θεσσαλίας που σας είπα είναι κενό.
Με την κατασκευή θα υπάρχει και εκεί τηλεδιοίκηση.
Άρα λοιπόν το τρένο θα ξαναγίνει ένα από τα πιο όμορφα και καλά και δυνατά και ασφαλή μέσα μεταφοράς των πολιτών.
Και το πιο ωραίο θα αναμορφώσουμε και πολλούς σταθμούς του τρένου, οι οποίοι είναι αρχιτεκτονικά κοσμήματα.

Της Θεσσαλονίκης, της Πελοποννήσου, θα αναμορφώσουμε πολλούς σταθμούς εδώ του προαστιακού της Δεκέλειας, των Κεντρικών, των Αχαρνών, των Αφιδνών.
Αυτοί είναι οι σταθμοί οι οποίοι στα Λιόσια και στο Ζεφύρι, γιατί θα έχουμε και τον Προαστιακό τώρα της Δυτικής Αττικής.
Προσέξτε, η Δυτική Αττική θα έχει 110 εκατομμύρια προαστιακό, ο οποίος θα εξυπηρετήσει απόλυτα.
Είναι προγραμματισμένο αυτό να τελειώσει μέχρι το 2026».

Τέλος, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε πως: «Θα πάμε να κάνουμε το διαγωνισμό των 700 ηλεκτρικών λεωφορείων και 500 λεωφορείων και 200 τρόλεϊ.
Δηλαδή αυτά που σας είπα τα 300 μετά θα ολοκληρωθούν με τα 700 ηλεκτρικά, είναι 500 λεωφορεία και 200 τρόλεϊ.
Αυτοί οι διαγωνισμοί ετοιμάζονται και δυο χρόνια, είναι παγιωμένες διαδικασίες, συγκεκριμένες διαδικασίες, είναι διεθνείς διαγωνισμοί. Οπότε πρέπει να τηρηθεί η ευρωπαϊκή κοινοτική νομοθεσία.

Αλλά πρέπει να ξέρετε ότι γίνεται μια προεργασία η οποία δεν είναι σημερινή. Σήμερα μπορεί να φαίνεται. Ήρθαμε, αλλά πήραμε τα λεωφορεία. Δεν τα πήραμε σήμερα ξαφνικά. Υπάρχει μια προεργασία.
Αυτή την προεργασία την κάνουμε. Είναι τα χρονοδιαγράμματα συγκεκριμένα ο Σταϊκούρας, εγώ και ο Ταχιάος, που είμαστε η πολιτική ηγεσία στο υπουργείο, πάμε πάνω σε αυτό το προγραμματισμό που έχουμε βάλει.
Ο πρωθυπουργός δίνει τον τόνο και νομίζω ότι αυτά θα ξεδιπλωθούν».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος


Περισσότερα Εδω

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ